לפני שאתם זורקים את המחשב, נסו את הפתרון הבא

מה תעשו אם תרגישו פתאום שהלב שלכם קצת מקרטע ועושה בעיות? סביר להניח שקצת תחששו, וללא ספק תלכו לרופא שלכם כדי לבדוק את העניין. נכון?

אז דמיינו שגם למחשב שלכם יש לב. שעליו מאוחסן בערך כל מה שאתם צריכים. והלב הזה עכשיו לא מתפקד כמו שצריך, הוא לא במיטבו. אתם חוששים, בכל זאת, יש עליו כל כך הרבה מידע ותתקשו לדעת מה תעשו אם הוא לפתע פתאום, ללא התראה, לא יהיה זמין עבורכם.

בטח תחלוף במוחכם מחשבה לקנות מחשב חדש, בכל זאת עבר כבר זמן והמחשב שלכם ראה כבר ימים יפים יותר… אבל האינסטינקט יהיה לנסות ולהציל אותו, רגע לפני שהוא שובק חיים. אולי בכל זאת יש תקוה.

בין אם תרצו לקנות מחשב חדש או לתקן את זה שלכם, הפעולה הבאה שלכם תהיה לבטח לפנות לטכנאי מחשבים או למעבדה מוסמכת. אנו בטרה טק בהחלט עונים להגדרה הזו ונוכל לספק לכם שירות, אבל בואו נעצור לשנייה ונבין מה אפשר לעשות.

הפתרון – כונן SSD

כדי לא לסבך אתכם יותר מדי עם מונחים מקצועיים, נאמר רק שכונן הוא המקום שבו מאוחסנים כל הקבצים והתוכנות שלכם. גם מערכת ההפעלה שבלעדיה המחשב לא יעבוד, וגם המצגת הזו שעשיתם לבת מצווש של הילדה לפני שנתיים. הכל נמצאים עליו.

בעבר היו כוננים מכניים קשיחים, אלה שנקראו הארד דיסק. אבל כיום הטכנולוגיה של הכוננים הקשיחים נחשבת למיושנת. העולם התפתח והביא לנו את בשורת הכוננים המהירים, כונני ה-SSD. כוננים אלה פועלים בטכנולוגיה מהירה יותר, כמו זו שפועלת על הדיסק און קי והיתרון שלהם שהם שולפים את המידע שאתם מבקשים במהירות שיא, גם אם מדובר בקובץ כבד ביותר. אם נשווה את מהירות הכונן הקשיח לזו של כונן ה-SSD, האחרון מהיר בערך פי 5.

מעבר למהירות שלו, לכונן ה-SSD יש יתרונות נוספים, בעיקר העובדה שהא ממש קטן, שהוא צורך הרבה פחות חשמל ושהוא יציב מאוד וכמעט ואינו מתקלקל.

החיסרון העיקרי של כונן SSD הוא המחיר שלו. אמנם לא מדובר בסכומים גבוהים מאוד, וחשוב לציין שבשנים האחרונות המחירים בהחלט צנחו, אך עדיין, כונן SSD עולה יותר מכונן קשיח, במיוחד אם משווים את שטח האחסון. אם תרצו, יש אפשרות גם להוסיף את כונן ה-SSD למחשב מבלי לוותר על הכונן הקשיח וכך בעצם לשלב את היתרונות של שתי הטכנולוגיות. מצד אחד תרוויחו שטח גדול יותר של אחסון שמכיל בתוכו את הנפח של שני הכוננים, ומצד שני, מהירות הכונן תעמוד בחוד החנית של המחשב, במיוחד אם תקפידו שהתוכנות יותקנו עליו, ביניהן גם מערכת ההפעלה עצמה.

בכל מקרה, דעו שאין ספק כי התקנה של כונן כזה במחשב שלכם תתן לו זריקת מרץ מטורפת. פתאום תרגישו שהמחשב שלכם מתעורר לחיים ושהעבודה עליו וגם הגלישה ברשת תהפוכנה פתאום לחוויה.

מתי לשדרג לכונן SSD

שדרוג לכונן SSD יכול להתבצע בכל עת, אבל סביר להניח שזה יקרה באחד משני מצבים – או שהכונן הקשיח שלכם ייהרס ותצטרכו להתקין אחד חדש, ואז כבר תעדיפו לעשות את זה עם הכונן העדכני ביותר בנמצא; או שהמחשב עצמו יעבוד בצורה איטית שלא ממש תאפשר לו לתפקד ותרצו להחליף אותו באחד חדש. איש מקצוע אמין, בין אם תזמינו אליכם טכנאי מחשבים עד הבית או שתחליטו להתייעץ עם אחד כזה טלפונית, יאמר לכם שלפני שתיפטרו מהמחשב כדאי לנסות להתקין לו כונן SSD. אין ספק שעלות התקנת כונן כזה עדיפה בהרבה על רכישת מחשב חדש, ורוב הסיכויים שפתרון כזה אכן יצליח לטפל בסימפטומים של המחשב.

כיצד מתבצעים שדרוג או הוספת כונן SSD

הוספה / שדרוג של הכונן מתחילה בפעולת פרמוט של המחשב והעתקה מלאה של תוכן הכונן הקשיח (או רק של התוכנות במידה ומוסיפים כונן SSD לכונן הקשיח), ולאחר מכן התקנה של התוכנות הרלוונטית.

על אף שמדובר בפעולה יחסית פשוטה, שבדרך כלל לא לוקחת יותר משעות ספורות, רצוי שהוספה / שדרוג של כונן SSD ייעשו על ידי איש מקצוע מיומן. אין דבר מתסכל יותר מלא למצוא אחר כך חומר שחשבתם שהוא מגובה ואיפשהו הלך לאיבוד בהעברת הכוננים. כדי להיות סמוכים ובטוחים שהכל יבוצע כשורה, תשקיעו עוד קצת ודברו עם בעל מקצוע.

טרה טק היא חנות מחשבים ומעבדה שמספקת שירותים, ביניהם גם שדרוג והוספה של כונני SSD. אנו מתמחים בביצוע תיקונים ובשדרוג מחשבים נייחים וניידים. הצוות שלנו ישמח לייעץ לכם בכל נושא ושאלה ולתת לכם את הפתרון המתאים ביותר עבורכם. אנו מזמינים אתכם אלינו לחנות בתל אביב או ליצור עימנו קשר טלפוני, ומבטיחים מענה יעיל ואמין במחירים הוגנים. נשמח לשמוע מכם.

באדיבות אתר טוב תודה

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *